Sabtu, 14 Jun 2014

Busy and hate copycat


Assalamualaikum.

Hari ni saya busy,mungkin nak siapkan kerja sekolah yang masih banyak berbaki.Time petang-petang ni la org seronok tidur.Tapi takpe,biar kerja habis dulu,baru senang nak tidur.Sekarang ni saya tengah buat homework Ekonomi Asas.Biasa-biasa je.Tak susah mana kalau kita rajin rujuk buku.Banyak tu memang banyak.Tapi dah diri ini yang asyik bagi sebab dan alasanlah banyak kerja yang masih tertangguh.


Busy pada detik-detik akhir cuti sekolah.Sangat membosankan. Penat siapkan kerja sekolah ni kejap je.Lepas dah habis sekolah dah tak boleh rasa macam mana nak siapkan kerja sekolah.Semua org yang agak malas lebih suka untuk meniru.*Samalah kita.


Tapi aku memang jaranglah nak meniru bagai ni.Bukan dapat apa,nanti jadi kurang bijak sebab dah malas fikir sendiri.So,jangan harapkan orang lain nak buat kerja kita.Aku memang tak tahan merenung orang yg suka buat peniruan bersiri.


Tak suka sebenarnya.Asyik salin jawapan je!Sebenarnya takut kalau cikgu marah.Tak pasal-pasal yg tak bersalah jugak yg kena. Kesian-kesian.Saya pun pernah kena.Tak pasal-pasal cikgu tuduh kita tiru orang yg meniru.Nak kata apa.Nanti gaduh susah pulak.Baik diam aje.


So,hentikanlah tabiat meniru tu.Nanti org lain mangsa.Tak sedar pulak saya dah banyak pulak tertaip untuk entry kali ini.


Itu saja dari saya.Saya mohon maaf jika apa yg saya taip utk entry kali ini menyakitkan hati sesiapa.Tak salah rasanya saya menegur.


Sekian dari saya,Huda.
Terima kasih kapada sesiapa yang sudi baca entry saya yang panjang berjela ni.May god always bless us.


Assalamualaikum.

9 ulasan:

Tengkubutang berkata...

Haiiiii..Cakkk!!
done follow sini no. 91
sudilah kiranya follow me back yea..
he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

http://tengkubutang.blogspot.com/

dan my 2nd blog
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Tengkubutang berkata...

haha.. dah bole follow dah.. =)

arz moha berkata...

betul tak baik amalkan meniru. tapi kalau jadikan contoh ok.

Khairul Mukmin berkata...

biasa le tu... #jomtapauweh

Rahsia Hati Huda berkata...

Tengku butang:Boleh pun.Alhamdulillah.Orite bila-bila saya free saya follow akak.Thanks for following my blog.
arz moha:Contoh memang boleh.Kan elok kalau buat sendiri.Tak baik amalankan tabiat meniru macam ni.
Khairul Mukmin:Memang dah jadi darah daging manusia abad ini.Kita ddah tak boleh kata apa.Lain kali la ye.

Nurrul Hazieqah berkata...

Betul tuh.. biar kita buat dgn apa yg kita usahakan.. at least kita boleh ukur kita punya tahap pemafaman...

Tanpa Nama berkata...

betoi2..kalau tk siap hwork, mesti nak tiru kawan2...kekeke sy buatlah jugak kadang2..LOL

aIN sAYanG KamU berkata...

Hahahh..Huda,aku selalu buat.Mcm tahu-tahu je..hihihi ;)

Rahsia Hati Huda berkata...

Betul3,ukur baju di badan sendiri SAMIQA.Best tu memang biasa jer,IDAH RASHID.Ain,memang kau selalu gitu...hihihi