Sabtu, 4 Jun 2016

Shahiba



Assalamualaikum semua.





Aku masa sukan form6 aritu ada cadang nak sertai shahiba, last minute Udin gan Afiq yang gantikan tempat kami.


Yang paling aku tak lupa buku yang aku tulis perkataan, markah dan senarai peraturan bermain shahiba yang aku bagi kat budak berdua tu telah pun HILANG.

Kau ghase.






Okey aku teruskan cerita.


Sebelum ini, aku tak pandai main shahiba, tetapi disebabkan budak form 3 tahun lepas jadi juara pertandingan shahiba peringkat daerah, aku pun menuntut dengan dia.









Dia budaknya baik. Hormat orang tua. Yang sedihnya segala ilmu yang dia curahkan kepada  aku, sebahagiannya aku tulis dalam buku yang HILANG tu dan sebahagiannya semakin pudar dalam memori ingatan aku.







Sebenarnya bermain Shahiba sangat seronok, tak boleh terbayang dengan kata-kata.

Boleh tambah kosa kata.

Shahiba ni nak main dia ada masa, tapi aku dah lupa.


Pemainnya macam biasa ada 4 orang.

Markah dikira berdasarkan huruf dan papan shahiba yang berwarna hitam, merah dan kuning dibawah nih,






Aku main benda ni aci bedal je janji dapat markah lebih. Heee


Kalau guna huruf x, y, z lagi banyak dapat markah.


Aku harap aku dapat teruskan bermain Shahiba. Shahiba bukan sahaja menjana minda malah membuatkan anda lebih cekap dan tangkas.


Okey itu sahaja yang boleh aku bicarakan. 



Jom main Shahiba.


Bye2     :)


1 ulasan:

Sya berkata...

Rajinnya main shahiba.. Saya prnh main dulu tp takdela minat sgt. Klu adik saya dia sampai prnh wakil sklh ahaha