Jumaat, 31 Julai 2015

Terapi ais



Assalamualaikum.

Hari ni aku nak cakap pasal ais.Aku suka makan ais.Tapi,tak baik untuk kesihatan.Aku tahu hakikat itu tapi aku suka,kenapa tah.

For sure,aku suka sebab bila masuk dalam mulut terus cair.Rasanya kat situ yang seronoknya.Okey,straight to the point  aku  ada buat satu terapi.Melibatkan ais.

Tika ini masa aku masih bekerja.

G-R ,sepupu aku yang ajar.Masa itu malam.Aku dan G-R memang ada minat yang sama.Makan ais begitu sahaja.Teruk kan?

Pastu G-R ada ajar aku.Untuk kecantikkan.Aku  pun tengok.Punya-punya tengok aku pun try.Dah try adalah perubahan.

Bahannya sangat simple, iaitu AIS semata-mata.

Caranya amat mudah.Letakkan ais di permukaan wajah anda.Pastikan semua permukaan wajah di sapu dengan ais.Sapu?yups,sebab ais kan akan cair kalau terkena haba.Jadi aku guna istilah itu.Maaf kalau aku guna perkataan yang salah. 

Sapukan seketul ais dipermukaan wajah anda  selama 15 minit*Lebih lama, lebih elok

Kebaikan :Mengecutkan jerawat dan menyegarkan wajah anda.

Selamat mencuba!

P/s : Thanks G-R sebab ajar kita
Bye!Assalamualaikum J

Tiada ulasan: